Vanuit passie zichtbaar worden… Hoe doe je dat?

Om vanuit uw passie zichtbaar te worden begint u met formuleren wat die passie dan is. Waarom doet uw bedrijf wat het doet? En dan bedoelen we niet: om winst te maken, of: om een inkomen uit te halen.

Als voorbeeld de denkwijze van de Golden Circle toegepast op twee aanbieders van IT-apparatuur. Vraag aan u: welke van de volgende 2 aanbieders heeft uw voorkeur?

  • a. “Wij maken hele goede computers, ze zien er prachtig vormgegeven uit en ze zijn gemakkelijk en gebruiksvriendelijk. Eéntje kopen?”
  • b. “Bij alles wat we doen kijken we of we de bestaande markt kunnen verbeteren. We geloven in anders denken. Dat doen we door computers te maken die er prachtig vormgegeven uitzien en die gemakkelijk en gebruiksvriendelijk zijn. We maken trouwens ook hele goede computers. Eéntje kopen?”

Het verschil tussen beide verhaaltjes zit ‘m in de passie van het bedrijf, en in de volgorde waarin de stappen van de Golden Circle doorlopen worden. Van buiten naar binnen (a) of van binnen naar buiten (b).*

Graag bekijken wij samen met u door middel van de Golden Circle uw bedrijf.

*Dit verhaal is een versimpelde weergave van een video die u hier helemaal kunt zien:

golden_circle